Prioretyzowanie połączeń sieciowych.

   Wielu z Was pisze do mnie ciągle dopytując się czy warto tak na prawdę bawić się w ustawianie pozycji poszczególnych połączeń .

   Moja odpowiedz brzmi ciągle i niezmiennie - TAK. Skoro Microsoft wprowadził taką opcję w systemie Windows, oznacza to iż musi mieć jakieś znaczenie.  Jednak wielu się do tego nie stosuje, lub po jakimś czasie, po kilkakrotnym instalowaniu - usuwania - instalowaniu ponownym programu do grania, zapomina iż ponownie trzeba upewnić się, że wybrany przez nas program jest z najwyższym priorytetem.

   Dotyczy to także osób, które instalują inne programy VPN. Czysta ciekawość, lub może świadoma zmiana na inny, lepszy model. Tak czy inaczej, musimy mieć na uwadze iż Windows doskonały nie jest. I lubi sobie zmieniać według własnego uznania. Nie zawsze bez wiedzy użyszkodnika. 

   Tak miałem ostatnio, kiedy bawiłem się nowym produktem. Zainstalowałem, uruchomiłem, pobawiłem się. Ale przypomniało mi się, że muszę napisać poradnik do gry ( Commandos ) i jeszcze muszę zainstalować Windows Virtual PC ( wymagane do emulatora Microsoft Windows ;/ ) i jeszcze program do grania ... Kiedy się zorientowałem, miałem 7, słownie siedem połączeń w systemie. Nazbierało się, ale poustawiałem sobie wszystko tak jak powinno być i do grania ...

... okazało się, ze po uruchomieniu ( wymagane po zmianie priorytetów w połączeniach ) system zmienił i owszem. Ale nie tak jak ja ustawiłem, tylko według własnego widzimisię. Musiałem powywalać połączenia których nie używam, by system łaskawie zostawił to które ja chce. 

   Jest jednak pewne małe narzędzie, dzięki któremu będziemy wiedzieli zawsze, które z naszych połączeń jest aktualnie jako pierwsze. Jest jednak małe ale:

1.) Będziemy musieli wiedzieć dokładnie, jaki mamy adres IP w programie jaki używamy. 
2.) Wybrany przez nas program będzie musiał być jedynym, jaki będziemy używali. Pozostałe będziemy musieli odinstalować. 

   Jeśli te warunki spełniliśmy, wystarczy pobrać i uruchomić mpserver . Teraz zawsze będziemy wiedzieli, czy nasze połączenie jest poprawnie skonfigurowane. W razie jakichkolwiek wątpliwości, będziemy wiedzieli co należy zrobić. A to już kolejny krok do sukcesu w graniu bez przeszkód.


Przykładowy obrazek z działania programu. 

Kliknij aby powiększyć.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz