Tunngle - błąd [1-106]








Powody dla których otrzymujesz taki komunikat ( obrazek poniżej ):

1.) Jest to tylko informacja o utworzeniu kopii Winsock .

Rozwiązania tego problemu. 

1.) Wystarczy pobrać program dostępny z linku obok - > Pobierz lspfix .
2.) Po pobraniu należy uruchomić program, poczekać aż wyczyści w systemie biblioteki po czym uruchomić komputer ponownie.

WAŻNE.

   Przeczytaj zawarty z programem plik 'README' w celu uniknięcia potencjalnych problemów z komputerem.

   Kiedy program zakończy działanie, WYMAGANE jest uruchomienie komputera ponownie.

Dodatkowa dokumentacja.

1.) Jak ustalić, czy wystąpiło uszkodzenie klucza Winsock2, i usunąć błąd w systemach Windows Server 2003, Windows XP i Windows Vista .
2.) Unraveling the Mysteries of Writing a Winsock 2 Layered Service Provider  .
3.) Categorizing LSPs and Applications .  
 

Tunngle - błąd [1-103]









Powody dla których otrzymujesz taki komunikat ( obrazek poniżej ):





1.) Nie wpisałeś żadnej frazy  do szukania.
2.) Wpisana fraza jest za krotka aby można było ją znaleźć.

Rozwiązania tego problemu.

1.) Wpisz frazę w polu szukania i  upewnij się że fraza zawiera min. 3 znaki.

Tunngle - błąd [1-102]









Powody dla których otrzymujesz taki komunikat ( obrazek poniżej ):



1.) Konfiguracja NAT nie pozwala Tunngle na ustanowienie połączenia pomiędzy peerami. Skutkiem czego nie będziesz mógł widzieć innych osób połączonych a co za tym idzie nie będziesz widział wiadomości od tych osób.

 Rozwiązania tego problemu.

1.) Zapoznaj się z poradnikami, aby rozwiązać ten problem.
a.) Rozwiązanie problemu z NAT .
b.) Jak przekierować porty w routerze ?
c.) Przekierowanie portów dla Tunngle. 

Tunngle - błąd [1-101]









Powody dla których otrzymujesz taki komunikat ( obrazek  poniżej ):



1.) Nie uruchomiłeś ponownie komputera po  zainstalowaniu Tunngle. 
2.)  W ustawieniach połączeń sieciowych, inne połączenie jest na gorze połączeń. Tunngle powinno być jako pierwsze.
3.) Zmieniłeś metrykę połączenia Tunngle.
4.) Zmieniłeś ustawienie metryki innego połączenia w połączeniach sieciowych.
5.) Po zainstalowaniu Tunngle zainstalowałeś inny program VPN.


 Rozwiązania tego problemu.

 1.) Upewnij się że w połączeniach sieciowych,  Tunngle jest jako pierwsze. Zapoznaj się z odpowiednim poradnikiem, aby dowiedzieć się  jak - Konfiguracja komputera i Tunngle do instalacji, używania i grania .
2.)  Upewnij się że metryka połączenia Tunngle jest automatycznie ustawiana. Zapoznaj się z poradnikiem -> Objaśnienie funkcji Metryka automatyczna dla tras protokołu internetowego.
3.) Upewnij się że metryka innego połączenia jest ustawiona do odpowiednich wartości dla tego połączenia. 
4.) Tunngle musi być jedynym programem VPN zainstalowanym na komputerze. 
5.) Po instalacji Tunngle komputer musi być uruchomiony ponownie. Zapoznaj się z poradnikiem -> Konfiguracja komputera i Tunngle do instalacji, używania i grania

Przekierowanie portów dla Tunngle.









   Przekierowanie portów w routerze, dla programu Tunngle wymagane jest w dla zapewnienia łatwego połączenia.

  Można dokonać tego ,poprzez zapoznanie się z poradnikiem  jak przekierować porty w routerze - także poprzez poradnik o NAT - rozwiązanie problemu z NAT.

   Możesz po włączeniu Tunngle, przejść do ustawień programu i ustawić specyficzny port i zaznaczyć opcję UPNP. Możesz także po zalogowaniu się do routera, ustawić odpowiednie dane. Danymi tymi są:
port 11155 ( UDP ) wyjście/wejście

w przypadku używania Tunngle w sieci domowej na wielu komputerach, wymagane będzie przekierowanie portów dla jednej z maszyn. W przeciwnym przypadku będzie niemożliwe granie w danej sieci, nie będzie możliwości widzenia się w sieci. W takim przypadku należy użyć innego portu.

   Port przekierowany w routerze musi zostać także ustawiony w Tunngle. W takim przypadku, także wymagane będzie ustawienie portu na protokole UDP z wartościami internal/external.

   Można także użyć opcji port trigger - . W takim przypadku będziesz musiał ustawić odpowiednie dane:

Trigger Port: 11443
Trigger Protocol: TCP
External Port: 11155
Internal Port: 11155
Forward Protocol: UDP

Rozłączanie z internetem podczas używania VPN ?









   Doświadczyć tego można wielokrotnie podczas używania VPN. Czy to po zainstalowaniu programu, czy podczas użytkowania, net pada nie podając nam jakichkolwiek treści wyjaśnienia tego faktu. 

   Potrafi to zepsuć zabawę, szczególnie jak chcemy nagle sprawdzić coś ważnego, co może ... bo ja wiem ? Powiedzmy że ta wiedza jest nam potrzebna do uratowania jednorożca. A to ważne.

   Oryginalnie poradę tutaj opisaną zastosowałem do rozwiązania problemu z Wippien. Jednak doskonale nadaje się także przy używaniu innych programów VPN.

   Jest oczywiście 'szybkie' rozwiązanie. Mowa o wyłączeniu połączenia używanego przez nas programu VPN. Jednak z czasem będziemy chcieli używać tego programu na nowo. I będziemy zmuszeni włączyć go. A po skończeniu wyłączyć ... Chyba widać brak zdroworozsądkowego postępowania ?

WAZNE.
 
   Musimy się upewnić, iż na czas dokonywania zmian, mamy uprawnienia Administratora. Bez tego na nic nasze próby.

   Jednym z rozwiązań jest ustawienie metryki w systemie, dla połączenia VPN i dla połączenia z internetem. Więcej o metryce w linku -> Objaśnienie funkcji Metryka automatyczna dla tras protokołu internetowego.

   Najczęściej jednak jest to problem w tabela routingu IP systemu Windows. Aby rozwiązać ten problem, ponownie upewniamy się o posiadanych uprawnieniach administratora systemu. Następnie uruchamiamy wiersz poleceń, po czym wpisujemy 'route print'.

   Po pojawieniu się tabeli z wynikami, w części 'Lista interfejsów' szukamy za połączeniem naszego programu VPN. Po lewej od nazwy powinna znajdować się wartość dla tego połączenia. Wartość ta znajduje się w pierwszej kolumnie po lewej. Spisujemy tą wartość.

   Teraz wpisujemy 'route delete 0.0.0.0 IF ( wartość jaką uzyskaliśmy )' i zatwierdzamy nasz wybór. Problem rozwiązany. Możemy dla pewności uruchomić komputer ponownie.

WAŻNE.

   Przed zastosowaniem tych zmian warto utworzyć punkt przywracania systemu.

Hamachi - tunel bezpośredni zablokowany.











   System Windows sam najczęściej ustanawia w połączeniach, za pomocą jakiego protokołu będziemy się łączyć. Czasami jednak to zawodzi, co może skutkować błędami w połączeniu. W Hamachi może być to problem z uwierzytelnianiem ( klucze RSA ) lub poprzez ustawienie połączenia z wybraniem odpowiedniego protokołu IP.

   Przypadłość z problemami kluczy RSA to najczęściej domena Windows 7. Jednak można to rozwiązać poprzez ustawienie aby blokować lub nie blokować nowych członków w sieci.

   Najprostszym rozwiązaniem, w przypadku problemów z kluczami i uwierzytelnianiem peera w sieci, jest wybranie właściwości peera, a po otwarciu nowego okienka, wystarczy kliknąć w 'szczegóły' znajdujące się obok błędu z uwierzytelnianiem, a po pojawieniu sie 'chmurki' kliknąć w nią i wybrać 'zaufaj.'

   Odmiennym rozwiązaniem dla połączenia jest ustawienie użytkowania odpowiedniego protokołu IP w systemie. Często może się zdarzyć iż system sam nie przypisał odpowiedniej konfiguracji w połączeniu sieciowym, lub używa obydwu połączeń IP ( IPv4 oraz IPv6. )

   W takim to przypadku, z poradnika Konfiguracja Windows i Hamachi do grania dowiedzieć się możecie, jak ustawić w połączeniach sieciowych, aby system korzystał z połączenia przy użyciu protokołu IPv4 lub IPv6 ( w przypadku korzystania z Windows XP, należy pamiętać iż system ten domyślnie nie korzysta z protokołu IPv6. ) Ważne jest, aby każdy klient w sieci używał tylko tego protokołu do połączenia. W przypadku gdyby któryś z peerow w sieci używał innego rodzaju protokołu, nastąpi konflikt połączeń co skutkować będzie stosownym komunikatem o zablokowanym połączeniu.

   Więcej o konfiguracji Hamachi w poradniku ( język angielski ) dostępnym pod linkiem -> LogMeIn Hamachi User Guide.

Hamachi - trókąt z wykrzyknikiem.









   Może się zdarzyć iż podczas użytkowania Hamachi, uzyskamy informacje o błędnym szyfrowaniu z klientem w sieci. Rozwiązaniem jest ustawienie szyfrowania w Hamachi na status włączony. Po zatwierdzeniu tej operacji, uzyskamy komunikat informujący o wprowadzonych zmianach oraz o tym, iż zmiany zostaną wprowadzone po ponownym uruchomieniu Hamachi. 







   Aby ustawić szyfrowanie, uruchamiamy Hamachi, przechodzimy do menu 'System' -> 'Preferencje'.

   Tutaj w oknie z ustawieniami klikamy na zakładkę 'Ustawienia' i wybieramy z 'Szyfrowanie' ustawiamy na 'Włączone'. Po tej operacji należy tylko włączyć Hamachi ponownie i problem zażegnany. 


   Więcej o konfiguracji Hamachi w poradniku ( język angielski ) dostępnym pod linkiem - > LogMeIn Hamachi User Guide.

Jak grać ... Need For Speed ProStreet?









   Poradnik powstał na prośbę użytkownika Domofon i NuBeX.

   Dla mnie seria NFS zakończyła się na Most Wanted. Później to już  było zwykle odgrzewanie kotletów z wczorajszego obiadu. A już ostatnia z serii to pomyłka kompletna. I nie mowie tutaj o braku opcji rozgrywki w sieci LAN. Twórca gry tworzy ja jak uważa za słuszne. 

  Brakowało mi w tej grze tego czegoś. Nieuchwytnego a jednocześnie to bliżej nie określone coś sprawiało że siedziałeś przed gra długo i dłużej aby zdobyć jeszcze jedno osiągniecie. Jeszcze jeden dodatek. 

   Poradnik ten nie jest mojego autorstwa. Można go znaleźć online, przy odrobinie wysiłku ;) Ja tylko poddam go edycji i wytłuszczę najważniejsze moim zdaniem elementy. Miłego grania. 

   Jak zwykle, proszę o klikanie w 'lubię to' dzięki czemu może ktoś z Waszych znajomych będzie chciał aby powstał nowy poradnik ? Także zachęcam do komentowania.


Wstępna konfiguracja.

   Do poprawnego grania wymagane będą:
1.) Patch 1.1 - link do pobrania.
2.) Need for Speed ProStreet - LAN Server -> link do pobrania.
3.) Microsoft .NET Framework w wersji 2.0 ( lub nowszej )-> link do pobrania. 
   Po pobraniu, należy zainstalować wymagane składniki.

UWAGA.
Archiwum 'Need for Speed ProStreet - LAN Server' wypakować należy do katalogu:
/Program Files/Electronic Arts/Need For Speed ProStreet/Online/


WAŻNE: 
1.)  Program 'ProStreet PC LAN Game Server' to osobna aplikacja, która musi zostać uruchomiona przed rozpoczęciem gry w sieci LAN. 
2.) Na każdą sieć LAN należy uruchomić tylko jeden serwer. W jednej sieci lokalnej potrzebny jest tylko jeden program ProStreet PC LAN Game Server. Każdy serwer może obsługiwać do 32 rozgrywek. 

Klient gry ProStreet.

   Przed wybraniem opcji gry w sieci LAN, na jednym z komputerów podłączonych do sieci lokalnej MUSI zostać uruchomiony program PC LAN Game Server. Poniżej znajdują się instrukcje, jak to zrobić.

   Opcję gry w sieci LAN można znaleźć w głównym menu gry. 
1.) Automatyczne wykrycie serwera gry PC LAN.

   Po wybraniu trybu LAN, gra ProStreet automatycznie wykryje serwer LAN działający w danej w sieci lokalnej, a następnie się z nim połączy.

   Jeśli serwer nie zostanie znaleziony automatycznie, pojawi się ekran, na którym gracz będzie musiał ręcznie wpisać adres IP serwera gry, w przypadku gdy działa on w innej podsieci. 

2.) Stworzenie konta LAN.

   Tryb gry w sieci lokalnej wymaga od każdego gracza stworzenia konta użytkownika na serwerze gry LAN. Nazwa użytkownika oraz hasło rozpoznają wielkość liter. Wszystkie statystyki oraz rankingi zebrane podczas rozgrywek w sieci lokalnej przypisywane są do poszczególnych kont graczy.

   Uwaga: Gra w sieci LAN nie wymaga połączenia internetowego i nie wykorzystuje kont użytkowników EA Nation.  
3.) Logowanie.

   Zaloguj się korzystając ze stworzonego konta LAN.
4.) Ekran poczekalni.

   Po zalogowaniu użytkownik przechodzi na ekran poczekalni LAN, który pokazuje listę wszystkich aktywnych rozgrywek (z co najmniej 1 graczem), działających na serwerze LAN ProStreet. Z poziomu ekranu poczekalni możesz założyć nową grę w sieci lokalnej lub dołączyć do istniejącej sesji.

   Jeśli program Serwer LAN ProStreet nie został skonfigurowany z wystarczającą liczbą serwerów rozgrywek, próba założenia nowej sesji w sieci lokalnej się nie powiedzie. W takiej sytuacji zapoznaj się z instrukcjami konfiguracji programu Serwer LAN ProStreet, które znajdują się poniżej.


Serwer LAN ProStreet.

Informacje ogólne:

   Program ProStreet LAN Server posiada następujące możliwości:

1.) Jednoczesna obsługa nawet 32 rozgrywek oraz 2-8 graczy w każdej z sesji.
2.) Baza danych kont graczy w sieci LAN.
3.) Ranking oraz statystyki rozgrywek w sieci LAN.
4.) Serwer Web z wynikami rozgrywek.
5.) Źródła RSS z wynikami rozgrywek.


   Pamiętaj, że program ProStreet LAN Server powinien być uruchomiony na tylko JEDNYM komputerze w sieci lokalnej.

1.) Uruchom program ProStreet LAN Server.
   W katalogu instalacyjnym gry ProStreet uruchom następującą aplikację:

<Katalog instalacyjny ProStreet>\Online\Launcher.exe

na przykład "C:/Program Files/Electronic Arts/Need For Speed ProStreet/Online/Launcher.exe"

2.) Konfiguracja programu ProStreet LAN Server.

   W oknie programu ProStreet LAN Server wybierz "Settings->Edit". Dostępne są następujące opcje:

1.) Max Create Games (Maks. zakładanych gier): (Domyślnie 1)
2.) Server Port (Port serwera): (Domyślnie 10104)
3.) Port HTTP: (Domyślnie 8080)
4.) RSSFeed (Źródła RSS): (Domyślnie włączone)

   Wybierz liczbę gier, jakie mają być założone na serwerze. Jednocześnie mogą być założone maksymalnie 32 rozgrywki. Wybierz "OK". Aby zmiany zostały wprowadzone, serwer musi zostać ponownie uruchomiony. Uruchom ponownie serwer wybierając opcję "File->Restart".


Program ProStreet LAN Server: Serwer Web z wynikami rozgrywek.

   Wyniki rozgrywek LAN zebrane w programie ProStreet LAN Server mogą być oglądane za pomocą przeglądarki internetowej na dowolnym komputerze podłączonym do sieci LAN. Pamiętaj, że jeśli wyniki mają zostać sfinalizowane i zapisane na serwerze, sesja gry musi zostać zakończona i muszą z niej wyjść wszyscy gracze.

   Strona sieciowa z wynikami gier programu ProStreet LAN Server znajduje się domyślnie pod poniższym adresem: http://SERVERIP:8080.

   Jeśli chcesz zmienić port, pod którym działa serwer sieciowy, zmodyfikuj wartość "Server Port", którą można znaleźć w opcjach "Settings->Edit", w oknie programu ProStreet LAN Server.


Program ProStreet LAN Server: Źródła RSS 2.0 z wynikami rozgrywek.

   Serwer gry w sieci lokalnej natychmiast udostępnia źródła RSS zakończonych gier. Funkcja RSS dostępna jest w wersji RSS 2.0 i musisz posiadać kompatybilnego klienta RSS, aby dokonać subskrypcji źródła. (np. Mozilla Firefox w wersji 2 lub nowszej czy też Microsoft Internet Explorer w wersji 7 lub nowszej).

   Odnośnik do źródła RSS 2.0 znajduje się na witrynie programu ProStreet LAN Server pod adresem: http://SERVERIP:8080.

   Dodatkowo, plik xml RSS 2.0 znajduje się pod adresem:

http://SERVERIP:8080/lan-rss.xml


Często zadawane pytania oraz rozwiązywanie problemów.

1.) Jak mogę uruchomić ProStreet LAN Server na innym porcie?

   W oknie programu ProStreet LAN Server wybierz "Settings->Edit". Dostępne są następujące opcje:

- Max Create Games (Maks. zakładanych gier): (Domyślnie 1)
- Server Port (Port serwera): (Domyślnie 10104)
- Port HTTP: (Domyślnie 8080)
- RSSFeed (Źródła RSS): (Domyślnie włączone)

   W polu Server Port wpisz numer portu, z którego ma korzystać ProStreet LAN Server.

   Ponownie uruchom serwer LAN. Wybierz "File->Restart".


2.) Podczas próby założenia gry w sieci LAN otrzymuję komunikat "W programie ProStreet LAN Server stworzono już maksymalną liczbę rozgrywek. Zmień konfigurację serwera lub spróbuj ponownie."

   Program ProStreet LAN Server musi zostać skonfigurowany do obsługi większej liczby rozgrywek.

   W oknie programu ProStreet LAN Server wybierz "Settings->Edit". Dostępne są następujące opcje:

- Max Create Games (Maks. zakładanych gier): (Domyślnie 1)
- Server Port (Port serwera): (Domyślnie 10104)
- Port HTTP: (Domyślnie 8080)
- RSSFeed (Źródła RSS): (Domyślnie włączone)

   W polu Max Create Games zwiększ liczbę rozgrywek, jaką chcesz założyć. Jest to ogólna liczba jednoczesnych rozgrywek, jaką może obsługiwać ProStreet LAN Server. Sugerowane maksimum to 32 sesje.

   Ponownie uruchom serwer LAN. Wybierz "File->Restart".


3.) Nie udaje się automatycznie wykryć serwera LAN ProStreet.

   Po uruchomieniu programu ProStreet LAN Server na innym komputerze i wybraniu opcji LAN z głównego menu gry ProStreet, nie udaje się automatyczne wykryć serwera LAN i pojawia się prośba o ręczne wpisanie adresu IP oraz portu serwera.

   Aby automatyczne wykrywanie działało poprawnie, zarówno program ProStreet LAN Server jak i gra muszą działać w tej samej podsieci. Upewnij się, że zarówno serwer jak i gra ProStreet działają w tej samej podsieci IP.


4.) Gracze są podłączeni do serwera LAN, ale nie widzą tej samej listy rozgrywek?

   Prawdopodobnie w tej samej podsieci działa kilka serwerów LAN gry ProStreet. Na każdą sieć lokalną powinien być uruchomiony tylko JEDEN serwer gry ProStreet. Zamknij pozostałe serwery w sieci lokalnej.


5.) Jak mogę wyłączyć źródła RSS oraz serwer web?

   W oknie programu ProStreet LAN Server wybierz "Settings->Edit". Dostępne są następujące opcje:

- Max Create Games (Maks. zakładanych gier): (Domyślnie 1)
- Server Port (Port serwera): (Domyślnie 10104)
- Port HTTP: (Domyślnie 8080)
- RSSFeed (Źródła RSS): (Domyślnie włączone)

   Anuluj zaznaczenie opcji RSSFeed.

  Ponownie uruchom serwer LAN. Wybierz "File->Restart".


6.) Jak mogę uruchomić źródła RSS oraz serwer web na innym porcie?

   W oknie programu ProStreet LAN Server wybierz "Settings->Edit". Dostępne są następujące opcje:

- Max Create Games (Maks. zakładanych gier): (Domyślnie 1)
- Server Port (Port serwera): (Domyślnie 10104)
- Port HTTP: (Domyślnie 8080)
- RSSFeed (Źródła RSS): (Domyślnie włączone)

   W polu http Port wpisz numer portu, z którego ma korzystać źródło RSS oraz serwer web.

   Ponownie uruchom serwer LAN. Wybierz "File->Restart".


7.) Jak mogę usunąć wyniki gier wyświetlane przez źródła RSS oraz serwer web?

   Zamknij program ProStreet LAN Server. Wybierz "File->Exit".

   Usuń następujące pliki:

<Katalog instalacyjny ProStreet>\Online\statsdb.bin
<Katalog instalacyjny ProStreet>\Online\gamelist-working.html
<Katalog instalacyjny ProStreet>\Online\lan-rss-working.html

   Usuń foldery plików zaczynające się od "LAN-Game-Results-":

<Katalog instalacyjny ProStreet>\Online\LAN-Game-Results-*

   Uruchom program ProStreet LAN Server: Uruchom następującą aplikację:

<Katalog instalacyjny ProStreet>\Online\Launcher.exe


8.) Jak mogę usunąć bazę danych z kontami graczy?

   Zamknij program ProStreet LAN Server. Wybierz "File->Exit".

   Usuń następujące pliki:

<Katalog instalacyjny ProStreet>\Online\playerDB.txt

   Uruchom program ProStreet LAN Server: Uruchom następującą aplikację:

<Katalog instalacyjny ProStreet>\Online\Launcher.exe

Własna stacja TV w sieci ? A może prywatna wrzuta ?









   Z programem VLC mam do czynienia  od  2004 roku. Dosyć długo, jednak przyznać muszę iż pomimo chwilowych romansów z subeditem czy bestplayerem, właśnie VLC pozostaje najdłużej używanym odtwarzaczem. Obok AIMP'a. 

   Ostatnio bawiłem się oprogramowaniem ze strony orb.com które to oprogramowanie pozwala na streamowanie muzyki lub filmów pomiędzy komputerami z rożnym systemem operacyjnym a także pomiędzy systemami mobilnymi, jak ios czy adroid. W VLC taka opcja była od dawna, jedna działała poprawnie ( nie przerywała nadawania, nie gubiła jakości nadawania, nie obciążała łącza ciągle buferując ) tylko w sieci lan ( nie w sieciach V LAN.) Jednak wyszła wersja  2.0 i teraz tworzenie własnej wrzuty z możliwością nadawania muzyki czy własnego youtube z własnymi filmami, przy wykorzystaniu programów takich jak Hamachi czy Wippien, jest dziecinnie łatwe a co najważniejsze, gwarantuje doskonalą zabawę. 

   Pokażę krok po kroku, jak ustawić podstawowe funkcje w programie, oraz jak nadawać i/lub jak  się dołączyć do utworzonego kanału z audycjami audio/video. 


Wstępne przygotowania.

1.) Pobierz program VLC w wersji 2.0 lub nowszej -> link do pobrania .
2.) Zainstaluj program z odpowiadającymi Ci ustawieniami.
3.) Pobierz i zainstaluj odpowiedni dla Ciebie program VPN ( ja używam Wippien ze względu na pojemność do 256 osób. )
4.)  Upewnij się, że odpowiadający Ci program został odpowiednio skonfigurowany ( standardowa konfiguracja działa w 90% przypadków. Wystarczy pobrać, zainstalować i uruchomić ) poprzez zapoznanie się ze spisem treści i wybraniem odpowiednich poradników dla wybranego przez Ciebie programu.

Konfiguracja VLC.

1.) Uruchamiamy program po czym wybieramy menu 'Plik' a następnie 'Stream'.
2.) Tutaj w nowym okienku klikamy w 'Dodaj ...' i wybieramy  interesujący nas plik. Możemy także dodać gotowa listę odtwarzania, jeśli chcemy nadawać ciągle filmy/muzykę.
a.) W zakładkach 'Płyta' & 'Urządzenie  przechwytywania' możemy wybrać rodzaj nośnika z jakiego będą  dane strumieniowanie. Warto poświecić chwile i przyjrzeć się tym opcjom bliżej.  
3.) Po wybraniu interesujących nas mediów ( także po ustawieniu miejsca, z którego media będą strumieniowane )  klikamy w 'Strumieniuj'.
4.)  W nowym oknie wybieramy opcje 'Nastepny'.
5.) Po otwarciu nowego, wybieramy z rozwijalnej listy 'HTTP' po czym klikamy 'Dodaj'.
a.) Warto zapoznać się z pozostałymi metodami streamowania. 
6.)  W momencie akceptacji metody streamowania ( w moim przypadku było to 'HTTP' ) pokarze nam się zakładka, w której musimy wybrać port. Osobiście zostawiłem domyślny port, jednak musicie brać pod uwagę fakt, iż w niektórych przypadkach, podczas używania wybranych programów VPN będziecie zmuszeni używać innych portów do poprawnej komunikacji. 
7.)  Możemy także ustawić, aby podczas streamowania muzyki/filmów wybrane przez nas media były kodowane w odpowiadającym nam formacie. Jeśli dla przykładu nadajemy wideo, możemy wybrać format MKV cechujący się doskonalą jakością, który to możemy dalej udostępnić np. na rzutniku lub a telewizorze. Koniec końców klikamy na 'Następny'.
8.)  W ostatnim oknie zaznaczamy opcje 'Strumieniuj wszystkie podstawowe strumienie' i ostateczny guzik czyli 'Strumieniuj'.
9.) Jeśli wszystko przebiega zgodnie z zastosowanymi przez nas ustawieniami, powinniśmy zobaczyć okienko z odtwarzanym w danej chwili filmem/muzyką.

Odtwarzanie kanału z muzyką lub filmami.
   Przed chwila opisałem, jak w prosty sposób możemy nadawać własne filmy i muzykę. Teraz pokażę jak połączyć się z nadawana audycją, wykorzystując do tego VLC oraz pogram VPN.

1.) Upewnij się, że jesteś w tej samej sieci, w której znajduje się osoba nadająca własną transmisję. Możesz także założyć własną sieci i poprosić osobę nadającą, aby dołączyła do Twojej sieci. W takim jednak przypadku może się zdarzyć, iż wymagane będzie zrestartowania nadawania.
2.)  Włączamy program VLC i przechodzimy kolejno do menu 'Plik' a następnie 'Otworz strumien w sieci ...'.
3.) W tym oknie wybieramy zakładkę 'Sieć' i wpisujemy z odpowiednim prefiksem ( jaki możemy wybrać, napisałem w kroku 5. Warto upewnić się np. poprzez zapytanie osoby która nadaje,  jaki prefiks mamy ustawić. ) oraz adres IP z programu VPN. W moim przypadku, jako że korzystam z programu Wippien wpisze odpowiednio ( adres IP wraz z portem ):
a.) http://5.5.15.24:8080 
4.) Kiedy wszystkie dane zostaną wpisane, klikamy w 'Odtwarzaj' i jeśli wszystko jest ustawione poprawnie, powinniśmy zobaczyć odtwarzany film lub usłyszeć muzykę. 


Dodatkowe informacje.

   Możesz także, za pominięciem programu VPN, łączyć się z komputerem. Musisz jednak znać zewnętrzny ( jeśli chcesz nadawać do komputera znajdującego w innym miejscu ) lub wewnętrzny ( jeśli jest to sieć LAN ) adres IP. Możesz go uzyskać ze strony ipchicken.com lub ze stron podobnych .  Postępujemy dokładnie jak opisane w poradniku, z pominięciem programów VPN.

   Niezbędnymi informacjami mogą się okazać miedzy innym jak przekierować porty w routerze ? także warto poświecić chwile na zapoznanie sie z poradnikiem dotyczacym konfiguracji firewalla a w przypadku innych wątpliwości, można sprawdzić spis treści aby samemu wyszukać informacje.
 

Jak grać ... Władca Pierścieni: Wojna na Północy ?









   Raptem wczoraj jeden z użytkowników hamachi.pl napisał temat, w którym pytał o możliwość grania; czy jest i  jeśli tak, jak to zrobić, dzisiaj rano dostałem emaila z kompletnym poradnikiem.

   Twórca tegoż poradnika, prosił abym nie zamieszczał jego adresu email wraz z niepodawaniem nicku. Dlatego też poradnik ten jest autorstwa anonimowej osoby. Wszystkie podziękowania należą się tej właśnie nieznanej osobie ;)





Człek, elf czy krasnal ?

1.) Zainstaluj grę.
2.) Wypakuj do katalogu z gra zawartość archiwum ( kliknij w link aby pobrać. )
3.)  Utwórz lub dołącz do sieci.
4.) Uruchom grę.
5.) Przejdź do "Options" -> "Settings" -> "Game Settings" a tutaj wybierz "Connection Type" a  następnie "LAN". 
6.) Tworzysz lub dołączasz do serwera.
7.) Grasz.

Zamiana nick'a w grze.
1.) Otwórz plik "THEGFW.ini" i zmień swój nick name.  

Moje trzy grosze :P

   Nie miałem możliwości przetestowania tego poradnika z bardzo prostego względu. Nie mam tej gry. Jednak anonimowy twórca tego poradnika zapewnił mnie, że gra działa bo grają ze znajomymi z bloku. 

Jak grać ... C&C Red Alert 3 ?









   Do napisania tego poradnika, nakłonił mnie user HoboTheClown ;) Pamiętam swoje pierwsze potyczki w red alercie. Jeszcze na starym i pamiętającym niejeden zwis 98 z 15" monitorem. Jesuu ależ to była zabawa przednia. Ileż to czasu człowiek przesiedział, wpatrując się w piksele, udające jednostki, by później wykorzystać przewagę, jaka daje mateczka Rosja w miażdżeniu dekadenckich kapitalistycznych świń. MUHAHA.

   Poradnik ten był już napisany, wystarczyło tylko poprawić błędy, sprawdzić raz jeszcze czy wszystko gra i opublikować go. Niestety bylem umówiony z osobami do potyczki, abym mógł sobie spokojnie porobić obrazki z gry i tutaj wstawić, tak się jednak nie stało. 

   Wszystkie niezbędne informacje, jakie będziecie potrzebowali aby zagrać w sieci LAN będą tutaj się znajdowały. W razie jakichkolwiek problemów, proszę o komentarze w poradniku. 

   Jak zwykle proszę o podsyłanie mi propozycji do nowych poradników. Jak widzicie, samemu ciężko mi wymyślić, jaki poradnik napisać jako kolejny. Głownie za sprawą gier w jakie gram ( mario w lewą stronę :P ) a także dlatego, iż w gry, w jakie ja gram, nikt inny nie gra. 

   Także jeśli możesz, kliknij w 'lubię to'. Ciebie to nic nie kosztuje, a ja może zyskam jedno wejście więcej ? Dzięki :D

Za Mateczkę Rosję.

1.) Załóż lub dołącz do sieci.
2.) Zainstaluj grę.
3.) Pobierz i zainstaluj C&C Red Alert 3: Patch 1.12 (multi lang.)
4.) Pobierz TeknoGods Red Alert 3 Loader.
5.) Zawartość archiwum wypakuj do katalogu głównego gry /Electronic Arts/Red Alert 3.
6.) Grę uruchamiasz poprzez plik:
a.) RA3_SRVEMU_FULLSCREEN.bat ( gra na pelnym ekranie. )
b.) RA3_SRVEMU_WINDOWED.bat ( gra w oknie. ) 

Porty i protokoły.

   Poniżej podaje porty i protokoły. Protokoły podane będą w nawiasach. Jednak w trakcie szukania za poradami, jak uruchomić grę, nie znalazłem wzmianki o potrzebie przekierowania portów w routerze. Co nie zmienia faktu, że możesz to uczynić. Jeśli tylko chcesz.

1.) Porty i protokoły:
a.) 80, 3783, 4321, 6660-6669, 28900, 29900, 2901 ( TCP )
b.) 6515, 6500, 13139, 27900 ( TCP )