Domowy serwer VPN. Cześć trzecia.



   Nie sadziłem, iż pisząc o mojej rezygnacji z instalacji systemu Linux jako domyślnego systemu, na którym oprę domowy serwer VPN ( także i system plików, multimediów oraz inne dodatkowe zastosowania, które przyjdą z czasem ) wywołam taką gwałtowna reakcje linuksowych trolli. Nie udaje wioskowego głupka i zdaje sobie sprawę iż takowi istnieją. Ba! Rosną w sile gołojajce pieruńskie ( cytat z opowieści o pewnym egzorcyście wioskowym. ) 

   Ale takiej reakcji, takiego jadu i plucia, wieszania na mnie psów ( coś do czego jestem przyzwyczajony i powoli znudzony - mam tak za każdym razem kiedy powiem ze nie pomagam złodziejom w ich staraniach by zagrać w piracka grę w sieci ) się piszący te słowa nie spodziewał. A o co poszło ? O ludzką głupotę, nieumiejętność czytania ze zrozumieniem, czy już zwykle bycie debilem & idiota w jednym ( coś jak wash and go szampony :P ) Całości dopełniła rozmowa z tzw 'znawca tematu i wszech obeznanym z dystrybucjami linuksa' - brawo! zwłaszcza ze te powstają jak teorie o katastrofie w smoleńsku. Każdy może stworzyć własną - który to by rozmawiać ze mną, zaproponował mi wpierw Skype ( odpada bo już rozmawiałem ) później był ts ( znowu Skype pierwszy - czy on naprawdę czytał co do niego pisałem ? ) by na koniec zaproponować mi połączenie poprzez program teamview. Na moje pytane po co mam się z nim łączyć ? może coś się biedakowi popsuło i wymagał 'wsparcia technicznego' ?, tenże jegomość powiedział mi ze to On połączy się ze mną. Zatkało mnie, ale oprzytomniałem i chciałem dowiedzieć się po kiego grzyba ? By porozmawiać - padła odpowiedz. Zablokowałem delikwenta i musiałem iść na długi spacer. Doprawdy porażająca głupota!

   Pozwolicie więc iż posłużę się cytatem 'człowiek używa 10% mózgu tylko. Pozwolisz iż ja pozostałe 90% przeznaczę na alkoholizm ? ' Ja jestem tylko człowiekiem, który wie trochę w pewnym temacie. Nie robię z siebie znawcy tematu ( właśnie przykłady z trolami linuksowymi, które to używają słów 'winzgroza' czy odpowiadają na pytanie 'dlaczego linuks jest lepszy?  - ' bo jest darmowy ' ) który wie wszystko. Dlatego też nie wybrałem tego systemu. Systemu Linux jako pierwszego. Nie miałem z nim styczności, w całym gąszczu dystrybucji ciężko jest mi, nie znającemu się w ogóle, wybrać odpowiednią, która będzie spełniała wymagane kryteria. Abstrahuje już  kompletnie od faktu instalacji i konfiguracji. To przyjdzie po jakimś czasie, kiedy system już u mnie zagości. A tak się stanie, choćby poprzez zwykłą ciekawość. Skoro mam okienka i jabłko nadpsute, to i pingu będzie. 

   Właśnie ograniczenia w chwili tworzenia domowego serwera nie pozwoliły mi na wybranie innego systemu niż Windows. Naturalnie stawianie serwera domowego na systemie Mac OS jest nieporozumieniem. Ten system nie powstał w tym celu - uwaga dla ew trolli tegoż systemu. Jest to moja prywatna opinia. Masz odrębne zdanie ? Idź na antyweb albo elektrodę i tam się wypłacz. I takie właśnie przesłanki skłoniły mnie do wybrania systemu Windows Server 2008 R2. 

   A już w następnym wydaniu, napisze o wymaganiach systemowych, sprzęcie na jakim będzie system instalowany, także o samej instalacji i paru innych ciekawych zagadnieniach ;)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz