Kompletna historia Evolve ... część druga.





W poprzednim odcinku historii o Evovle, dowiedzieliście się projekcie LAN Bridger, który to tworzył jeden z założycieli Evovle. Dzisiaj dowiecie się więcej o tym projekcie. 









Dlaczego LAN Bridger ?

   Wielu pewnie się zastanawiało dlaczego nie korzystaliśmy z np. Hamachi czy Tunngle ? Okazuje się że programy te w tamtym czasie jeszcze nie istniały. * Hamachi było po praz pierwszy zaprezentowane pod koniec lata 2005 roku, a Tunngle nie pojawiło się przed 2008. Poza raczej skomplikowanym i niedopracowanym Gamer's Internet Tunnel nic innego dla graczy nie istniało. 

Próby i testowanie

   Ale powróćmy do opowiadania. Po moim powrocie do domu, musiałem zagrać z nimi ( autor bloga wspominał o twórcach LAN Bridger'a w  poprzednim wpisie. Uznałem iż nie będę ciągle się powtarzał co do osób. Jeśli chcesz wiedzieć o kim mowa, przeczytaj poprzedni wpis tutaj. - szametu )  w Dungeon Keeper 2 przy użyciu LAN Bridger'a ... wiecie dla testów oczywiście. Ekhm ... I ku mojemu zdziwieniu, program  ten działał znakomicie. Zamiast używać kompletnie zawodnych i nie zawsze działających poprawnie serwerów EA, mogliśmy od razu zacząć używać opcji grania w sieci LAN i rozgrywać nasze potyczki. 

   Parę tygodni później, po tym jak zaczęliśmy z dreijer'em coraz więcej dyskutować, doszliśmy do wniosku, iż rozdzielimy nasze prace nad programem: on skupi się na programie, a ja zajmę się stroną www, by była lepiej zintegrowana z programem, oraz by była łatwiejsza i przyjaźniejsza. Spotkaliśmy się parę razy jeszcze, i rozmawialiśmy często, zanim wyjechałem z Danii - skutkiem czego mieliśmy wiele pomysłów na przyszłe komponenty programu. Wśród tych pomysłów były: lista  znajomych, czat, oraz system wyszukiwania gier, który miał ułatwić znajdowanie i dołączanie  do innych gier.  Po moim powrocie do Stanów przed gwiazdka 2005, razem z dreijer'em chcieliśmy stworzyć cholernie najlepszy program dla graczy jaki kiedykolwiek powstał.

Wypuszczenie programu

   W trakcie studiów, dreijer w dalszym ciągu pracował nad LAN Bridger'em w roku 2006 i na początku 2007. Oryginalny zamysł programu jak i sam program ewoluował: mógł przechwytywać pakiety komunikacyjne gier, nadpisywać nagłówki pakietów i wysyłać je do każdego z kim byleś połączony, przy użyciu prostego protokołu własnościowego. Współpracował dobrze z wieloma grami, ale nie współpracował z pozostałą większością innych. W rezultacie czego dreijer postanowił pozbyć się większości z jego kodu dla LAN Bridger'a i zastąpić tenże kod pełnowartościowym  protokołem VPN. Podczas kiedy dreijer wykańczał program, ja rozpocząłem i po jakimś czasie wznowiłem wyglądów dla strony internetowej by w końcu wybrać jeden, prosty zielono - szary wygląd który jest na stronie programu po dzień dzisiejszy. 

   Latem 2007, prawie dwa lata od czasu napisania pierwszej linijki kodu dla programu przez dreijer, on i ja byliśmy gotowi by wypościć pierwsza wersje programu, wersje 0.9.0. Chwała i sława czekały już na nas, prawda ? Setki, tysiące graczy, którzy gotowi byli by nas wynieść pod niebiosa! Jak się okazało, nic z tych rzeczy. Puściliśmy program w obieg wśród kilkunastu naszych znajomych, i w czasie kiedy Im program się bardzo podobał, cały świat nie miał pojęcia o jego istnieniu. Nie byliśmy zniechęceni takim obrotem sprawy, i postanowiliśmy dalej rozwijać i usprawniać program, mówiąc o tym naszym znajomym i znajomym znajomych. 

   Kiedy rok 2007 zbliżał się ku końcowi, mieliśmy już na koncie dwie znaczące poprawki do programu, wliczając w to podstawowy interfejs, pokazujący listę połączonych peerów, listę IP osób które tworzyły sieci wirtualne, oraz kilka podstawowych poradników i tutoriali na stronie. Poprawki były na tyle znaczące, iż kilku z moich znajomych, amishmonster wraz z gatsbizzle i Dave wraz z innymi, zaczęli używać programu regularnie, do grania w mapę DOTA - WarCraft III: The Frozen Throne.


* - moje słowo pozwolę sobie wtrącić. Tłumaczę co jest na blogu twórców  Evovle. O ile staram się oddać  tłumaczenie wiernie ( wiem że mój angielski jest daleki od doskonałości ) tutaj muszę dokonać własnego sprostowania. W czasie o którym osoba pisząca na blogu ( mówimy o Evolve ) czyli rok 2005, Hamachi już istniało i było w wersji stabilnej 1.x. Pierwsza wersja Beta, wersja 0.9.x była już dostępna pod koniec roku 2004. Możliwe iż było to nawet wcześniej jednak ja swoja przygodę z Hamachi zacząłem z końcem 2004 roku.